Instruccions de contractació

INSTRUCCIONS QUE REGEIXEN L’ADJUDICACIÓ DELS CONTRACTES NO SUBJECTES A REGULACIÓ HARMONITZADA DE “L’AGÈNCIA PROVINCIAL DE L’ENERGIA D’ALACANT FUNDACIÓ DE LA COMUNITAT VALENCIANA”

__________________________________________________

CAPÍTOL I

CONSIDERACIONS GENERALS

  1. ANTECEDENTS

L’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana (d’ara endavant Fundació) requereix de forma habitual la contractació d’empreses o institucions per a la realització de treballs de diversa índole, que no pot executar amb personal propi, orientats a acomplir les seues finalitats fundacionals.

L’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana gestiona fons públics, procurant l’interès general i, per tant, aquestes instruccions són d’obligat compliment per a la Fundació, tal com assenyala el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre), i han de posar-se a la disposició de tots els interessats a participar en els procediments d’adjudicació de contractes regulats per elles i publicats al Perfil de Contractant de la Fundació.

Aquestes Instruccions internes determinen el règim d’adjudicació dels contractes no subjectes a regularització harmonitzada de la Fundació, ajustant-se als principis de publicitat, concurrència, transparència, confidencialitat, igualtat i no discriminació que presideixen la contractació del sector públic.

  1. NATURALESA JURÍDICA DE L’AGÈNCIA PROVINCIAL DE L’ENERGIA D’ALACANT FUNDACIÓ DE LA COMUNITAT VALENCIANA

L’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana és una Fundació sense ànim de lucre integrant en matèria de contractació del sector públic sobre la base d’allò que estableix l’article 3.3 del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre), i finançada majoritàriament en l’actualitat per l’Excma. Diputació Provincial d’Alacant, que d’acord amb l’article 3.1.a) de la referida norma, aquesta última forma part del sector públic.

Així mateix, es compleixen a la Fundació les tres condicions legals perquè aquesta siga considerada com a poder adjudicador, ja que té personalitat jurídica (com correspon a una fundació i com ho declaren els seus Estatuts) i ha sigut creada per a satisfer necessitats de caràcter general.

  1. RÈGIM JURÍDIC EN MATÈRIA DE CONTRACTACIÓ DE L’AGÈNCIA PROVINCIAL DE L’ENERGIA D’ALACANT FUNDACIÓ DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Els contractes celebrats per la Fundació tenen la consideració de contractes privats, d’acord amb allò previst a l’article 20.1 del TRLCSP.

La preparació i adjudicació dels contractes que celebre la Fundació es regiran pel TRLCSP, per les seues disposicions pel que fa al desenvolupament i per les presents instruccions internes de contractació, i s’aplicaran amb caràcter supletori la resta de les normes de dret administratiu, o, si escau, les normes de dret privat. Pel que fa als seus efectes i extinció, aquests contractes es regiran pel dret privat.

  1. OBJECTE I ABAST DE LES INSTRUCCIONS DE CONTRACTACIÓ

D’acord amb els criteris establits a l’article 3.3.b) del citat TRLCSP, la Fundació té la consideració de poder adjudicador, la qual cosa determina el marc jurídic aplicable als seus procediments de contractació, així com la necessitat de dotar-se d’unes instruccions internes de contractació d’acord amb allò que es preveu a l’article 191 del TRLCSP.

L’objectiu d’aquestes instruccions és presentar els processos de contractació que ha de seguir la Fundació i determinar com aquests han de ser integrats en l’actual normativa vigent de contractació pública, aprovada pel TRLCSP.

  1. ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ

Quant a l’òrgan de contractació de la Fundació aquest haurà d’adaptar-se a allò que disposen per a aquest efecte les seues normes estatutàries vigents. Aquest òrgan estarà assistit per una mesa de contractació quan així ho establisca l’art. 320 del TRLCSP.

  1. CAPACITAT

6.1 Aspectes generals d’aptitud per a contractar amb l’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana.

1.-En virtut de l’article 54 del TRLCSP, podran contractar amb la Fundació les persones naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguen plena capacitat d’obrar, no hagen sigut condemnades amb la prohibició de contractar i acrediten la seua solvència econòmica, financera i tècnica o professional, o, en els casos en què s’exigisca, es troben degudament classificades.

2.- Així mateix, els empresaris hauran de comptar amb l’habilitació empresarial o professional que, si escau, siga exigible per a la realització de l’activitat o prestació que constituïsca l’objecte del contracte.

6.2 Acreditació de l’aptitud per a contractar.

Com disposa l’article 72 del TRLCSP la capacitat d’obrar dels empresaris que siguen persones jurídiques:

1.- La capacitat d’obrar dels empresaris que siguen persones jurídiques s’acreditarà mitjançant l’escriptura o document de constitució i de modificació, si escau, els estatuts o l’acta fundacional, als quals consten les normes per les quals es regula la seua activitat, degudament inscrits, si escau, al Registre públic que corresponga, segons el tipus de persona jurídica de què es tracte.

2.- La capacitat d’obrar dels empresaris no espanyols que siguen ciutadans d’Estats membres de la Unió Europea o signataris de l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu s’acreditarà mitjançant la seua inscripció al registre procedent d’acord amb la legislació de l’Estat on es troben establits, o mitjançant la presentació d’una declaració jurada o d’un certificat, d’acord amb els termes que s’establisquen, segons les disposicions comunitàries d’aplicació.

Concretament, s’acreditarà mitjançant la seua inscripció als registres o mitjançant la presentació de les certificacions que s’indicaran en les condicions generals, en funció dels diferents contractes.

3.- La resta d’empresaris estrangers hauran d’acreditar la seua capacitat d’obrar mitjançant l’informe de la Missió Diplomàtica Permanent d’Espanya a l’Estat corresponent o de l’Oficina Consular en l’àmbit territorial al qual radique el domicili de l’empresa, que acredite que l’Estat de procedència de l’empresa estrangera admet també la participació d’empreses espanyoles en la contractació amb l’Administració i amb els ens del sector públic assimilables als enumerats a l’article 3 del TRLCSP, de contractes del sector públic del Regne d’Espanya. A més, hauran d’aportar Certificat del Registre Mercantil que acredite la inscripció a Espanya de la sucursal de la qual s’expresse la designació d’apoderats o representants a aquest país.

4.- Si es tracta d’un empresari individual, aquest aportarà el Document Nacional d’Identitat i, si escau, l’escriptura d’apoderament degudament legalitzada, o les seues fotocòpies autenticades.

6.3 Condicions especials de compatibilitat

1.- Les persones físiques o jurídiques d’Estats no pertanyents a la Unió Europea hauran de justificar mitjançant un informe de la seua respectiva Missió Diplomàtica Permanent espanyola, junt amb la documentació que es presente, al qual es declare que l’Estat de procedència de l’empresa estrangera admet també la participació d’empreses espanyoles en la contractació amb l’Administració i amb els ens, organismes o entitats del sector públic assimilables als enumerats a l’article 3 del TRLCSP, de manera substancialment anàloga. Quan es tracte de contractes d’obres, serà necessari a més que aquestes empreses tinguen oberta una sucursal a Espanya, amb designació d’apoderats o representants per a les seues operacions, i que estiguen inscrites al Registre Mercantil.

2.- No podran concórrer a les licitacions aquelles empreses que hagen participat a l’elaboració de les especificacions tècniques o dels documents preparatoris del contracte sempre que aquesta participació puga provocar restriccions a la lliure concurrència o ser considerada com un tracte privilegiat pel que fa a la resta de les empreses licitadores, segons disposa l’article 56.1 del TRLCSP.

3.- Els contractes l’objecte dels quals siga la vigilància, supervisió, control i direcció de l’execució d’obres i instal·lacions no podran ser adjudicats a les mateixes empreses adjudicatàries dels corresponents contractes d’obres, ni a les empreses que n’estiguen vinculades, és a dir, les que es troben incloses en algun dels supòsits previstos a l’article 42 del Codi de Comerç.

6.4 Normes especials de capacitat

1.- Les persones jurídiques només podran ser adjudicatàries d’aquells contractes licitats per la Fundació les prestacions del qual estiguen incloses dins d’aquelles, d’acord amb els seus estatuts o regles fundacionals, siguen les seues finalitats, objecte o àmbit d’activitat, de conformitat amb allò que es disposa en l’article 57.1 del TRLCSP.

2.- En tot cas, tindran capacitat per a contractar amb la Fundació les empreses no espanyoles d’Estats membres de la Unió Europea que, d’acord amb la legislació de l’Estat en què estiguen establides, es troben habilitades per a dur a terme la prestació de què es tracte.

Quan la legislació de l’Estat en què es troben establides aquestes empreses exigisca una autorització especial o que pertanyen a una determinada organització per tal de poder prestar el servici que es tracte al dit Estat, aquestes hauran d’acreditar que compleixen aquest requisit, d’acord amb l’article 58.1 del TRLCSP.

6.4.1 Unions d’empresaris

Respecte a les unions d’empresaris hauran de tenir-se en compte els punts següents, com es disposa a l’article 59 del TRLCSP.

1.- Podran contractar amb la Fundació les unions d’empresaris que es constituïsquen temporalment a aquest efecte, sense que siga necessària la seua formalització en escriptura pública fins que s’haja efectuat l’adjudicació del contracte al seu favor.

2.- Els empresaris que concórreguen agrupats en unions temporals quedaran obligats solidàriament i hauran de nomenar un representant o apoderat únic de la unió amb poders suficients per a exercitar els drets i complir les obligacions que del contracte es deriven fins que aquest s’extingisca, sense perjuí de l’existència de poders mancomunats que puguen atorgar per a dur a terme cobraments i pagaments de quantia significativa.

3.- Per a licitar, els empresaris que desitgen concórrer integrats en una unió temporal hauran d’indicar els noms i circumstàncies d’aquells que la constituïsquen, i la participació de cadascun, així com que assumeixen el compromís de constituir-se formalment en unió temporal en cas de resultar adjudicataris del contracte.

4.- La durada de les unions temporals d’empresaris haurà de coincidir amb la del contracte fins a la seua extinció.

5.- Als casos en què la Fundació exigisca una determinada classificació, i concórreguen en la unió empresaris nacionals, estrangers que no siguen nacionals d’un Estat membre de la Unió Europea i estrangers que siguen nacionals d’un Estat membre de la Unió Europea, els que pertanguen als dos primers grups hauran d’acreditar la seua classificació, i aquests últims, la seua solvència econòmica, financera i tècnica o professional.

  1. PROHIBICIONS DE CONTRACTAR

1.-No podran contractar amb la Fundació les persones que es troben a alguna de les circumstàncies següents, previstes a l’art. 60 del TRLCSP.

2.- Les prohibicions de contractar afectaran també a aquelles persones o empreses de les quals, a causa de les persones que les regeixen o d’altres circumstàncies, es puga presumir que són continuació o que deriven, per transformació, fusió o escissió, d’altres empreses que es troben a eixes circumstàncies.

3.- La prova, per part dels empresaris, de no trobar-se incursos en cap de les prohibicions per a contractar podrà realitzar-se mitjançant declaració responsable de l’entitat o mitjançant testimoniatge judicial o certificació administrativa, segons es determine en cada cas.

3.1.- Quan es tracte d’empreses d’Estats membres de la Unió Europea i aquesta possibilitat estiga prevista en la legislació de l’Estat respectiu, podrà també substituir-se per una declaració responsable, atorgada davant una autoritat judicial.

4.-La documentació requerida per a acreditar-los s’indicarà a les condicions generals.

5.-Les normes contingudes en aquest apartat s’apliquen en compliment d’allò previst al TRLCSP.

  1. SOLVÈNCIA DE L’EMPRESARI

8.1 Exigència de solvència

1.- Per a celebrar contractes amb la Fundació, d’acord amb allò que es disposa a l’article 62 del TRLCSP, els empresaris hauran d’acreditar que compleixen amb les condicions mínimes de solvència econòmica i financera i professional o tècnica que determine l’òrgan de contractació. Aquest requisit podrà ser substituït pel de la classificació, quan així ho determine l’òrgan de contractació als plecs.

2.- Els requisits mínims de solvència i la documentació requerida per a acreditar-los s’indicaran a l’anunci de licitació i s’especificaran a les condicions generals. Aquests requisits hauran d’estar vinculats al seu objecte i ser-ne proporcionals.

3.- Per a acreditar la solvència necessària per a celebrar un contracte determinat, l’empresari podrà basar-se en la solvència i mitjans d’altres entitats, independentment de la naturalesa jurídica dels vincles que tinga amb elles, sempre que prove que, per a l’execució del contracte, disposa efectivament d’eixos mitjans.

4.- L’òrgan de contractació podrà exigir a les persones jurídiques que especifiquen, a l’oferta o a la sol·licitud de participació, els noms i la qualificació professional del personal responsable d’executar la prestació.

5.- L’òrgan de contractació podrà exigir als candidats o licitadors, sempre que ho faça constar a les condicions generals, que a més d’acreditar la seua solvència o, si escau, classificació, es comprometen a dedicar o a adscriure a l’execució del contracte els mitjans personals o materials suficients per a dur-lo a terme. Aquests compromisos s’integraran al contracte, i es consideraran obligacions essencials.

6.- Per a acreditar la solvència necessària, l’empresari podrà basar-se en la solvència i mitjans d’altres entitats, independentment de la naturalesa jurídica dels vincles que tinga amb elles, sempre que prove que disposa efectivament d’eixos mitjans per a executar el contracte.

8.2 Mitjans d’acreditació

La solvència econòmica i financera i tècnica o professional es podrà acreditar:

1.- Mitjançant l’aportació dels documents que determine l’òrgan de contractació d’entre aquells previstos als articles 75 a 79 del TRLCSP.

2.- Mitjançant la classificació de l’empresari —quan així ho determine l’òrgan de contractació— que acredite la seua solvència per a celebrar contractes del mateix tipus que aquells per als quals s’haja obtingut, mitjançant certificat expedit pel Registre Oficial de Licitadors de l’Estat.

  1. GARANTIES

1.- L’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa a l’article 104 del TRLCSP, podrà, si ho estima convenient, exigir la prestació d’una garantia als licitadors o candidats perquè responguen del manteniment de les seues ofertes fins a l’adjudicació provisional i, si escau, definitiva del contracte o a l’adjudicatari, per a assegurar la correcta execució de la prestació.

2.- L’import de la garantia, així com el règim de la seua devolució o cancel·lació seran establits per la Fundació ateses les circumstàncies i característiques del contracte.

Aquestes garanties podran adoptar les següents formes, de conformitat amb el que es disposa a l’article 94 del TRLCSP:

  1. a) En efectiu; es dipositarà obligatòriament a l’entitat bancària que determine la Fundació.
  2. b) Mitjançant aval prestat en la forma i condicions que establisquen les normes de desenvolupament vigents per algun dels bancs, caixes d’estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per a operar a Espanya, que haurà de dipositar-se a la Fundació.
  3. PERFIL DE CONTRACTANT

1.- L’òrgan de contractació, d’acord amb l’article 53 del TRLCSP, i amb la finalitat d’assegurar la transparència i l’accés públic a la informació relativa a l’activitat contractual de la Fundació, difondrà, a través de la pàgina web institucional de l’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana, el seu perfil de contractant.

2.- Al perfil de contractant es farà constar tota la informació que puga ser rellevant en relació amb els procediments de contractació que celebre la Fundació i, en tot cas, la que s’exigisca expressament al TRLCSP o en aquestes instruccions.

3.- La forma d’accés al perfil de contractant s’especificarà a la pàgina web institucional de la Fundació, als plecs i als anuncis de licitació.

4.- A fi de complir les exigències de l’article 191 del TRLCSP, aquestes instruccions es publicaran al perfil de contractant i quedaran a la disposició de tots els interessats a participar en els procediments d’adjudicació dels contractes celebrats per la Fundació.

  1. TIPOLOGIA DELS CONTRACTES CELEBRATS PER LA FUNDACIÓ

Els contractes que pot celebrar la Fundació es classifiquen en les següents categories essencials:

11.1 Contractes menors (adjudicació directa).

1.- D’acord amb la LCSP, es consideren contractes menors els següents:

  1. a) Contractes d’obres de quantia inferior a 50.000 euros (IVA exclòs).
  2. b) Qualsevol altre tipus de contracte de quantia inferior a 18.000 euros (IVA exclòs).

2.- Els contractes menors exigeixen únicament un expedient simplificat per a la tramitació del qual tan sols es requereix l’aprovació de la despesa i la incorporació de la factura corresponent, excepte en el cas de contractes d’obres, als quals a més haurà d’incorporar-se un pressupost, sense perjuí de l’existència del corresponent projecte tècnic quan hi haja normes específiques que així ho requerisquen.

11.2 Contractes de subministraments i servicis inferiors a 50.000 euros i que no siguen menors.

11.3 Contractes celebrats per la Fundació, la quantia dels quals siga superior a 50.000 euros i que no estiguen subjectes a regulació harmonitzada.

  1. JURISDICCIÓ COMPETENT

1.- L’ordre jurisdiccional competent per a resoldre les qüestions litigioses relatives a la preparació i adjudicació dels contractes que celebre la Fundació serà el contenciós-administratiu, en el cas de contractes subjectes a regulació harmonitzada, i el civil en el cas de contractes no subjectes a regulació harmonitzada.

2.- L’ordre jurisdiccional civil serà el competent, en tot cas, per a resoldre les controvèrsies que sorgisquen entre les parts en relació amb els efectes, compliment i extinció de tots els contractes que celebre la Fundació.

CAPÍTOL II

CONTRACTES NO SUBJECTES A REGULACIÓ HARMONITZADA

  1. PREPARACIÓ DELS CONTRACTES

13.1 Contractes menors

Els contractes menors (contractes d’obres la quantia dels quals és inferior a 50.000 euros i qualsevol altre tipus de contracte la quantia del qual siga inferior a 18.000 euros) exigeixen únicament un expedient simplificat per a la tramitació del qual tan sols es requereix l’aprovació de la despesa i la incorporació de la factura corresponent, excepte en el cas de contractes d’obres, als quals a més haurà d’incorporar-se un pressupost, sense perjuí de l’existència del corresponent projecte tècnic quan hi haja normes específiques que així ho requerisquen.

13.2 Contractes de subministraments i servicis inferiors a 50.000 euros i que no siguen menors.

Els contractes de subministraments i servicis inferiors a 50.000 euros, i que no siguen menors d’acord amb allò que es disposa a l’apartat 11.1 d’aquesta Instrucció només requeriran la sol·licitud de tres ofertes, i el contracte s’adjudicarà a aquella que siga econòmicament més avantatjosa d’acord amb el procediment negociat (art. 177. 2 i 178 TRLCSP).

13.3 Contractes celebrats per la Fundació la quantia dels quals siga superior a 50.000 euros i que no estiguen subjectes a regulació harmonitzada.

1.- En el cas dels contractes citats al títol d’aquest apartat, la Fundació haurà d’elaborar un plec que formarà part del contracte.

2.- Contingut mínim del plec:

  1. a) Les característiques bàsiques del contracte.
  2. b) El règim d’admissió de variants.
  3. c) Les modalitats de recepció de les ofertes.
  4. d) Els criteris d’adjudicació.
  5. i) Les garanties que hauran de constituir, si escau, els licitadors o l’adjudicatari.
  6. ADJUDICACIÓ DELS CONTRACTES

Els contractes no subjectes a regulació harmonitzada hauran de respectar els principis de publicitat, concurrència, transparència, confidencialitat, igualtat i no discriminació. El contracte serà adjudicat a la proposició que siga més avantatjosa econòmicament.

Per a la valoració de les proposicions i la determinació de l’oferta econòmica més avantatjosa s’hauran d’atendre criteris directament vinculats amb la finalitat del contracte, com la qualitat, el preu, la fórmula que s’utilitzaria per a revisar les retribucions lligades a la utilització de l’obra o la prestació del servici, el termini d’execució, característiques mediambientals, el valor tècnic, cost d’assistència tècnica, recanvis, servici postvenda o similars que determine l’òrgan de contractació.

Quan solament s’utilitze un criteri de valoració, aquest criteri haurà de ser necessàriament el preu més baix.

  1. PROCEDIMENTS DE CONTRACTACIÓ QUE CALDRÀ SEGUIR

Els contractes d’obra, subministraments i/o servicis, segons la definició donada pel TRLCSP, no subjectes a regulació harmonitzada podran ser adjudicats per l’Agència Provincial de l’Energia d’Alacant Fundació de la Comunitat Valenciana, mitjançant algun dels tipus de procediment següents: contractes menors, procediment negociat, procediment obert, procediment restringit i diàleg competitiu.

  1. CRITERIS DE VALORACIÓ DE LES OFERTES

1.- L’adjudicació dels contractes haurà d’efectuar-se de manera que recaiga sobre l’oferta que siga més avantatjosa econòmicament. Per a determinar quina és l’oferta econòmicament més avantatjosa s’atendran criteris directament vinculats amb la finalitat del contracte.

2.- Quan l’únic criteri d’adjudicació siga el preu, s’entendrà que l’oferta econòmicament més avantatjosa serà aquella que tinga el preu més baix. No obstant això, l’adjudicació al licitador que presente l’oferta econòmicament més avantatjosa no es durà a terme als casos en què l’òrgan de contractació tinga raons fundades per a sospitar que la proposició no podrà ser complida ja que eixa oferta inclou valors anormals o desproporcionats.

3.- L’òrgan de contractació determinarà el(s) criteri(s) d’adjudicació i aquests es detallaran a l’anunci de licitació i a les condicions generals.

  1. CONFIDENCIALITAT

1.- La Fundació no divulgarà la informació facilitada pels empresaris que aquests hagen designat com a confidencial. Aquest caràcter afecta, en particular, als secrets tècnics o comercials i als aspectes confidencials de les ofertes.

2.- Així mateix el contractista haurà de respectar la confidencialitat d’aquella informació a la qual tinga accés durant l’execució del contracte i a la qual se li haguera donat aquest caràcter al contracte d’adjudicació o que per la seua pròpia naturalesa haja de ser tractada com a tal. El deure de confidencialitat es mantindrà durant un termini de cinc anys des de la data en què es tinga coneixement de la informació excepte en el cas que al contracte s’establisca un termini major.

3.- Com a conseqüència, queda expressament prohibida la reproducció, distribució, comunicació, transformació, posada a disposició o qualsevol tipus de manipulació de la informació confidencial de la Fundació, continguda tant en suports magnètics com en suports convencionals, a cap tercera persona física o jurídica, de forma gratuïta o onerosa.

4.- El contractista serà responsable del compliment de les obligacions de confidencialitat del personal al seu servici i de qualssevol persona o entitat col·laboradora o que siga subcontractada per ell.

5.- El contractista només permetrà l’accés a la informació confidencial a aquelles persones que necessiten conèixer-la per a dur a terme les activitats i els servicis contractats.

  1. PRESENTACIÓ, RECEPCIÓ I OBERTURA D’OFERTES

La presentació, recepció i obertura de les ofertes i l’adjudicació dels contractes es faran d’acord amb les condicions següents:

18.1 Termini per a la recepció de les ofertes:

1.- Al procediment obert, el termini per a la recepció d’ofertes no serà inferior a 20 dies a comptar des de la data de publicació de l’anunci de licitació al perfil de contractant.

2.- Al procediment restringit, el termini per a la recepció d’ofertes no serà inferior a 10 dies a comptar des de la data de publicació de l’anunci de licitació al perfil de contractant.

3.- Els terminis previstos als apartats un i dos precedents es podran reduir quan, per raons d’urgència degudament acreditades en l’expedient, no es puguen observar els terminis fixats. En aquest cas es podran reduir els terminis sense que en cap cas siguen inferiors a 7 dies.

4.- Els terminis establits computaran per dies naturals.

18.2 Proposicions dels interessats:

1.- Cada licitador podrà presentar només una sola proposició, independentment del nombre de dependències on aquesta proposició puga ser presentada. Tampoc podrà subscriure cap proposta en agrupació temporal amb altres empreses, si ho ha fet individualment. La contravenció d’aquest principi donarà lloc automàticament a la desestimació de totes les proposicions presentades per ell.

18.3 Presentació

  1. a) Les ofertes es presentaran per escrit, en persona, per missatgeria o per fax. En el cas que s’admeten ofertes transmeses per fax, això haurà de ser acordat per l’òrgan de contractació i s’indicarà a l’anunci de licitació i a les condicions generals.

Haurà de figurar en l’oferta tota la informació necessària per a la seua avaluació que s’haja establit a les condicions generals, en particular el preu definitiu proposat pel licitador i una declaració on manifeste que accepta totes les condicions de la licitació.

  1. b) No es permetrà als licitadors rectificar els errors durant el període comprès entre la finalització del termini per a la presentació d’ofertes o sol·licituds de participació i l’adjudicació.

18.4 Recepció de les ofertes

El termini de lliurament de les propostes finalitzarà al dia i l’hora que s’indique a l’anunci de licitació publicat al perfil del contractant, en l’apartat d’informació per a contractistes. Aquest lliurament haurà de realitzar-se de les formes següents:

  1. a) En persona i per missatgeria.

La documentació exigida es presentarà en persona o per correu a la Seu de la Fundació, situada en la Avinguda de Dénia, 88-2ºA d’Alacant.

Les proposicions es presentaran en dos sobres tancats i signats pel licitador o per la persona que el represente, i es farà constar en cadascun d’ells el seu contingut, el nom del licitador i el títol del procediment, així com la seua adreça postal completa, número de telèfon i fax, i el correu electrònic, si escau.

  1. b) Per correu en un sobre tancat.

Quan la documentació s’envie per correu, s’haurà de justificar la data d’emissió de l’enviament a l’oficina de Correus i s’haurà d’anunciar a l’òrgan de contractació l’enviament postal de l’oferta mitjançant tèlex, fax o telegrama el mateix dia en què es realitze. Sense la concurrència de tots dos requisits no serà admesa la documentació si és rebuda per l’òrgan de contractació amb posterioritat a la data de finalització del termini assenyalat.

Transcorreguts, no obstant això, els dos dies següents a la data indicada sense que s’haja rebut la documentació, aquesta no serà admesa a concurs en cap cas.

  1. c) Per fax.

Si les condicions generals del concurs ho prevegen, es podran presentar les ofertes per fax. En eixe cas, seran admeses totes les ofertes que l’entrada de les quals es produïsca abans que finalitze el termini fixat a l’anunci de licitació.

No s’admetrà cap proposta que arribe fóra del termini indicat, independentment de la manera d’enviament triada.

18.5 Obertura de les ofertes: Òrgan de contractació

L’òrgan de contractació durà a terme la recepció i obertura de totes les ofertes presentades a les licitacions, en acte privat o públic, i les formalitzarà a través de la publicació dels licitadors i dels imports de licitació dels concursos al perfil de contractant de la Fundació.

18.6 Adjudicació dels contractes

  1. a) Perquè una oferta puga ser presa en consideració per als objectius d’adjudicació, haurà de complir, en el moment de l’obertura, les condicions de participació i requisits essencials fixats en aquestes instruccions, als anuncis o a les condicions generals. En el cas que una entitat haja rebut una oferta anormalment més baixa que les altres ofertes presentades, podrà demanar informació al licitador per a assegurar-se que aquest pot satisfer les condicions de participació i complir allò estipulat al contracte.
  2. b) Excepte en el cas que decidisca no concloure el contracte per motius d’interès fundacional, l’entitat farà l’adjudicació al licitador que s’haja determinat que té plena capacitat per a executar el contracte i l’oferta del qual siga aquella econòmicament més avantatjosa, bé perquè siga incorpore un preu més baix quan l’únic criteri d’adjudicació siga el preu, bé perquè ho siga segons els criteris concrets d’avaluació establits a les condicions generals.
  3. c) Les adjudicacions es faran de conformitat amb els criteris i els requisits fonamentals establits a les condicions generals.
  4. d) La notificació a l’adjudicatari podrà realitzar-se al número de fax o a l’adreça postal assenyalada a l’oferta, segons determine l’òrgan de contractació.

Quan la comunicació s’efectue per fax haurà d’acreditar-se la recepció per part del licitador.

  1. PUBLICITAT DELS CONTRACTES NO SUBJECTES A REGULACIÓ HARMONITZADA

1.- La Fundació estableix a través de la seua pàgina web, al Perfil de Contractant, un sistema per a donar publicitat a les licitacions obertes i en curs dels contractes la quantia dels quals siga superior a 50.000 € (IVA exclòs).

2.- Quan així ho decidisca l’òrgan de contractació, es donarà també publicitat a les licitacions dels contractes previstos a l’apartat anterior, mitjançant anuncis a la premsa.

  1. TRAMITACIÓ URGENT DELS CONTRACTES NO SUBJECTES A REGULACIÓ HARMONITZADA

En el cas que una imperiosa urgència com a conseqüència d’esdeveniments imprevisibles per a la Fundació i que no li siguen imputables, exigisca una ràpida execució del contracte, la Fundació, independentment de quina siga la seua quantia, podrà sol·licitar ofertes almenys a tres proveïdors o subministradors capacitats per a la realització de l’objecte del contracte, sempre que això siga possible.

  1. FORMALITZACIÓ DELS CONTRACTES NO SUBJECTES A REGULACIÓ HARMONITZADA

1.- Excepte en el cas que ja troben incloses al plec o al document de requisits i condicions, els contractes que celebre la Fundació hauran d’incloure necessàriament les dades següents:

  1. a) La identificació de les parts.
  2. b) L’acreditació de la capacitat dels signants per a subscriure el contracte.
  3. c) Definició de l’objecte del contracte.
  4. d) Referència a la legislació aplicable al contracte.
  5. e) L’enumeració dels documents que formen part del contracte. Si així s’expressa al contracte, aquesta enumeració podrà estar jerarquitzada i classificada segons l’ordre de prioritat acordat per les parts. En eixe cas i excepte que hi haja una errada manifesta, l’ordre pactat s’utilitzarà per a determinar la prevalença respectiva, en el cas que existisquen contradiccions entre diversos documents.
  6. f) El preu cert, o la manera de determinar-ho.
  7. g) La durada del contracte o les dates estimades per al començament de la seua execució i per a la seua finalització, així com la de la pròrroga o pròrrogues, si estigueren previstes.
  8. h) Les condicions de recepció, lliurament o admissió de les prestacions.
  9. i) Les condicions de pagament.
  10. j) Els supòsits en què procedeix la resolució.
  11. k) El crèdit pressupostari o el programa o rúbrica comptable amb càrrec al qual s’abonarà el preu, si escau.
  12. l) L’extensió objectiva i temporal del deure de confidencialitat que, si escau, se l’impose al contractista.

2.- El document contractual no podrà incloure estipulacions que establisquen drets i obligacions per a les parts diferents d’aquells previstos al plec o al document de requisits i condicions, concretats, si escau, en la forma que resulte de l’oferta de l’adjudicatari.

*Aprovades per unanimitat en sessió ordinària del Patronat de la Fundació el 9 de juliol de 2010; l’adaptació i modificació de les quals va ser aprovada en sessió ordinària del Patronat el 14 de juny de 2012.